onsdag 29 maj 2013

29 maj: Mer om dräkterna i Euro 2013

Arbetet med att rita tröjorna för lagen i Euro 2013 går vidare.


Ett annat lag som är lite klurigt är Island. De får tröjor från den italiska tillverkaren Errea. Efter försök med kontakt med svenska errea-leverantörerna hänvisades jag direkt till Italien. Italienarna bad mig återkomma. Så jag ringde det isländska fotbollförbundet som hänvisade till uefas site. "Så ser dräkterna ut" sa deras representant.


"Men" frågade jag då "den här dräkten som man kan se i ett youtubeklipp från Algarve Cup i mars i år. Är den alltså inte aktuell?" (Se klippet Klicka här). När de såg klippet blev de osäkra och bad mig återkomma. "Jag vet inte vad det är för dräkter. Är de från mars?".

Sent på tisdagen kommer till slut i kontakt med Fabrizio Taddell på exportavdelningen Errea i Parma, Italien. Vänlig som ett solsken skickar han underlag för de isländska lagets dräkter.



Det visar sig alltså att Uefa:s sajt har gamla dräkter. Och att Isländska fotbollsförbundet själva trodde att dessa fortfarande gällde. Men att ett litet You tube-klipp från Algarve Cup väckt misstänksamhet och räddat oss denna gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar