onsdag 17 september 2014

17 sep: Situationroom i SHL

När SHL tillkännagav att man skulle inrätta ett Situationroom enligt NHL-modell satte jag genast upp det på listan över jobb inför säsongsstarten. I god tid tog jag kontakt med domarbasen Peter Andersson för att få ställa mina frågor. Men det blev kalla handen. Det kommer pressmeddelande. Vänta.
Och jag väntade. 

Den 8 september, 2 dagar före seriestart, dök meddelandet upp. 
Men två nummer för presskontakter. Och jag pratar med båda namnen och får samma svar. Nej, att få se rummet är inte möjligt, var det ligger talar vi inte om. Du borde prata med någon annan. Och så får man nya namn och nya nummer.

Jag prata med C More som också nämnde som svarar samma sak. Det får du prata med SHL om.

Ett märkligt förfarande. Att mörka nyheter i SHL. Och att skicka pressmeddelande utan att meddela något nämnvärt.

Till slut hade jag ett längre samtal med domarbasen Peter Andersson igen. Utan att ge den information man ville ha så var han i alla fall lite mer tillmötesgående. 

Så till slut fick det bli något generiskt. Ett sätt att konstruera en bild som inte bygger på hur det ser ut men som representerar hur det är tänkt att se ut. Ute den 9 september dagen före seriestart.


Det är inte som jag skulle önskat. Men vad som var möjligt.
Om vi återkommer till Situationroom? Kanske. Kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar