torsdag 29 januari 2015

29 jan: Mer inför Skid–VM i Falun


Jag jobbar på med att göra guider till loppen i Skid–VM i Falun. Från VM-organisationen har jag fått ett ypperligt stöd och ypperligt material. Men när jag ska göra guide för herrarnas 15 km fristil så händer nåt. Åkarna ska köra 2x7,5 km...


Men när jag tittar på höjdkurvan så markerar den bara en längd på 6,25 km. Jag kontaktar Falun för att få tag på en korrekt kurva. Enkelt misstag tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig. När jag ringer för att kolla när ny höjdkurva är på gång får jag veta att frågan nu ligger på FIS bord. Det var inte bara kurvan som var fel utan också bansträckningen. Man har helt enkelt mätt fel bana och måste ut för att mäta om den korrekta sträckningen. Ny info väntas på måndag. Det gäller att man läser sina papper nog. Det kunde blivit pinsamt för VM-organisationen om man på tränarmöte hade stått och visat fel bansträckning...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar