måndag 21 oktober 2013

21 okt: Besök på FIA Internationella bilsportförbundet


Under besöket i Paris måste jag ta chansen att ta mig till Place de la Concorde med Luxorobelisken (tv). I bakgrunden ses Eiffeltornet och till höger startar Champs–Elysées.


Skälet var dock inte att "göra Paris" utan att besöka Internationella Bilsportförbundet, FIA, för att diskutera möjligheten att få tag på tidigare inte tillgänglig information om banorna i Formel 1. Tanken är att försöka utveckla Formel 1-grafiken till nästa säsong.


Jag fick tala med Madame Gomez och framlägga mitt ärende. Men det var inte läge att ta bilder där inne. Det märktes att det var en organisation med historia i väggarna. Min förfrågan vandrar nu upp genom organisationen och de lovar besked före nyår – kanske. Jag håller tummarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar