torsdag 9 juli 2015

9 juli: Volvo Ocean Race i stan


Volvo OCean Race hade mål på Bananpiren i Göteborg. Jag gick förbi för att kolla in om det gick att hämta hem något material som var användbart vid nästa race. Man kommer att använda samma båtar igen. Båtarna låg vid kajen.


Jag hade gjort en översikt hela upplägget baserat på en förlaga som jag fick direkt från Fabian Bengtsson (Kolla in).


Ett mål var att leta underlag för hur det ser ut i båten. En vägg inne i ett tält kan säkert bli till hjälp såsmåningom.


Så här såg det ut senast när båten skulle presenteras. Från Sportnews GFX i Singapore (som nu ska flytta till London).  


Det var en hel del folk som gick runt på området. Men det var väl knappast "tryck". Å andra sidan var jag där mitt på dagen innan programmen riktigt dragit igång.


En karta med orter där racet haft etappmål under alla olika seglatser kunde jag inte motstå att dokumentera. 


Man kunde också se pokalen för loppet. Den stod i en monter.


Men togs ut gång på gång för dem som ville bli fotograferade med den åtråvärda bucklan. Med säkerhet var det bara en replika.


Ännu ett utförd jobb. Åter till redaktionen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar